IKEA, städa och fixa

Nu är jag hemma igen.
Eller det var egentligen ett tag sedan vi kom hem,
men det är inte förrän nu som jag har satt mig här för att skriva.

Vi handlade en hel del faktiskt.
Men faan vad kul det är att gå där och kolla...
Jag tänkte först ta bilder på allt, men kom på att det är för mycket...

Men det vi har köpt är iaf: (får se om jag får med allt):

-Rostfria skålar, 2 storlekar
-Salladsbestik
-Vitlökspress
-Tvättkorg
-Hyllplan till badrummet
-Konsoler till hyllplanen
-Skoställ
- Soffbord (3 delar)
- Stora vinglas
-Kaffemuggar
-Tallrikar, små, stora och djupa
- Bestik
- Värmeljus
- Julgranskulor (Till S för dem är så himla billiga efter jul)
- Jättefin typ skål, man kan lägga frukt och sånt i den.
- Handdukar (små och stora)

Jag tror att det var allt, får la uppdatera om jag missade något...

T är iväg och skaffar vin och sprit till nyår nu,
han stack bara från allt städande och fixande.
Han brukar vara ganska bra på det...
Och jag orkar egentligen inte heller fixa,
men jag vill inte att det ska se ut som en svinstia här hemma
därför måste jag ta tag i saker och ting.
Så istället för att fixa allt själv satte jag mig här och så får han hjälpa
till sen när han kommer hem.

Ikväll ska vi göra ett nytt försök med att bestämma vart vi ska vara på nyår.
Jag ska ha fest hemma och alla är välkomna och jag fattar inte varför
vi inte kan vara här när alla kan komma istället för att tjafsa om någon annan
fest där inte alla får komma.
Men tydligen är T och han kompisar inte tillräckligt bra.....

Vi höres senare

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0