Gruset under mina skor.

Jag går i rask takt. Gruser under mina skor knastrar. Jag är i min egen värld. Ingen kan störa mig nu. Det är bara jag och musiken. Min ipod spelar "unfaithful" med rihanna och jag sjunger glatt med. Eller jag mimar, vill ju inte att någon ska höra mig. Jag är trots allt inte hemma. Jag fortsätter att gå på grusvägen. Nu ännu snabbare. Måste hålla takten uppe. Måste känna att jag lever. Att mitt hjärta fortfarande kan slå. Regent hänger i luften och jag börjar gå ännu snabbare. Jag nästan halv springer nu. Jag hade snart rundat sjön. Den vackra lilla sjön som låg helt stilla. Jag såg en liten brygga och bestämde mig för att gå dit. Nu stod jag på bryggan. Kolla ut över vattnet. Satte mig ner. Fortsatte och kolla ut över vattnet. Det var som en stor spegelyta. Reflekterade allt som fanns i närheten. Det var underbart. Men ännu underbarare om man hade delat denna studen med någon. Men jag tänkte inte så mycket på det. Jag sitter ju själv här nu. Det är bra för mig. Jag kan tänka och fundera lite. Fundera på livet. På framtiden och vad som redan har varit. Vara för mig själv. För en gångs skull. Det började regna lite. Inte alls mycket. Bara lite duggregn. Det små små dropparna bröt den blanka ytan på sjön. Det såg ut som hela sjön glittrade. Det var sagolikt och fint. Det började regna mer och mer. Men jag satt kvar. Satt där i regnet och kände mig levade. Kände att jag var fri. En ung man stod på en brygga längre bort. Han fiskade. Han sneglade åt mitt hål. Såg ut som att han vinkade. Men kunde inte vara helt säker. Min syn är för dålig. Jag brydde mig ärligtalat inte så mycket. Så jag lät bli att grubba på det. Om han ville något fick han komma till mig. Det började regna ännu kraftigare nu. Men jag satt kvar. Jag älskar när det regnar. Eller egntligen inte. Men jag gillar att bara sitta sådär i regnet. Man känner sig såå fri och levande. Regnet började verkligen ösa ner. Jag bestämde mig för att traska hemåt. Gruset under mina föttre knastrade ännu en gång.



Ikväll är det gilmorgirls.
Jag ska kolla.
Jag älskar det.

//Johhy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0