Att mura ett ljus!

Ja då var det Torsdag och igår var det Onsdag. visst är jag smart??, hehe:P
Ska nog ner på torsdagskvällen och strosa omkring lite, haha:P

Såå, vad gjorde jag igår? hmmm...aa just det jag var hemma till ungefär halv 3 och gjorde absolut minsta möjliga eftersom jag var seg som en råtta, och efter det så gick jag till eddie eftersom vi skulle till hulta eftersom hans kusin och hans farbrors fru fyllde år. (och ni som känner mig så var det mirrys morsa och kusin som fyllde år)

Så när vi först kom till hulta var dem inte hemma, men vi kom in i huset till slut. Jag och Eddie var ganska uttråkade så vi åkte till Coop, där kan man strosa omkring ett bra tag och hitta både det ena och det andra. Men efter att eddie hade tjatat på mig att han ville där ifrån så köpe vi till slut blommor till mirrys morsa (rosor, jätte fina:D).

Och när vi kom in genom dörren möttes vi av en massa ljud, det var nämligen så att några av deras kompisar var där så det var inget farligare.

Jag och Eddie joinade allihopa och jag träffade mirry som var mkt roligare än Eddie just då, hehe:P
Jag och Mirry tog var sin stol och satte oss, men som vanligt satt jag där tyst som en mus och hade ganska tråkigt eftersom jag inte förstår ett enda ord av vad dem säger (dem pratar nämligen serbiska, ett konstigt språk att förstå sig på :S)
Så det blev till slut så att jag och mirry hamnade på hennes rum och kollade på tv, det är det vi brukar göra ungefär så det var inget konstigt med det. och så självklart måste man skvallra lite och gå igen vad som har hänt i ens liv sen sist man sågs och det blir alltid en himmla massa saker, jag tror jag faktiskt att vi skulle kunna sitta där och klaga och berätta om saker hela natten men som tur är gjorde vi inte det.

och så självklart när man är mitt i ett tv-program som man gillar ska man alltid behöva göra saker, så självklart kom eddie in och sa att vi skulle göra sallad..guuud att det alltid händer när man tittat på något intressat för en gång skulle (related) men så fort det var slut stuttsade vi upp och gjorde sallad och alla var nöjda och glada.
när vi till sist joinade resten av alla så hade vi jätte kul iallafall jag...:P vi satt och käkade och tjatade lite. och det roligaste var nog när jag och mirry skulle mura ett ljus..haha fina minnen. det var nämligen så att ljuset hade brunnit ner så pass mkt att det rann ut på duken och då skulle vi såklart laga detta och det blev att vi "murade" upp en vägg så stearinet inte åter igen skulle rinna ut på duken...jag och mirry var mkt stolta över detta. Men alla andra tyckte nog bara att vi var knäppa, men det gör inget, vi är som vi är.

När klockan blev ca: halv 2 så var det dags att åka hem och jag sov hos eddie, inget märkvärdigt....men den kvällen var riktigt rolig även om jag nästan inte förstod ett ord av vad dem andra sa, men som tur hade jag mirry där som kunde översätta lite då och då så jag blev uppdaterad vad som hände.

och nu är det torsdag...och idag har jag inte gjort så mkt vaknade hos eddie av att Zanna ringde och hon blev helt chokad när jag sa att jag sov..hehe kl var faktiskt bara 12..men men...:P

Efter ett tag ringer mamma och säger att jag ska hjälpa henne att tvätta bilen och duktigt som jag är säger jag absolut inte nej utan jag ska allt visa mina talanger, jag är nämligen hur duktig som helst (tycker jag iallafall). mamma kom och hämtade mig och mot preem "gör det själv" tvätten bar det åt. väl framme så började vi direkt. jag måste erkänna att vi hade lite problem med högtryckstvätten först men sen gick det som på rosor, det var ju trors allt jag som var med:D

Efter att bilen var ren och fin åke vi hem för att äta lunch och det var smaskigt.
Sen bestämde vi oss för att åka förbi farmor och farfar, eftersom jag också hade några kläder att laga så tyckte vi detta var ett mkt bra beslut att åka dit. Som alltid får vi kaffe och kakor. Alltså min farmors kakor slår allt, man flyger på moln när man äter dem, men det är tur att jag inte har sånna hemma då hade jag väl varit överviktig vid detta laget. Men efter ett tag så kännde vi att det var dags att åka hem eftersom jag var tvungen att göra i ordning mig till torsdagskvällen och egentligen ska jag göra det nu men jag orkar inte. Men jag får väl tacka för mig nu och börja duscha först och främst...



Ha en trevlig kväll allihopa:)
vi höres//johanna

Kommentarer
Postat av: Sofia

HAHAHAHA

2006-07-14 @ 17:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0