Ord som träffar ända in i hjärtat

Skapat med mina alldeles egna ord =)


Där satt vi nu, tät intill varandra med sammanflätande fingrar. Bara vi två. Jag kände mig så himla lycklig. Sakta lutade jag mitt huvud mot hans muskulösa axel och kände den mjuka ytan av hans tröja mot mitt ansikte. Försiktigt lade han en arm om mig som omfamnade mig med kärlek och ömhet. En värme spred sig i kroppen på mig. En värme som är näst intill omöjlig att beskriva. En värme man måste uppleva för att förstå.

Vi blickade ut över den stillsamma sjön som låg helt orörlig. Ytan var som en stor spegel som reflekterade den underbart klara stjärnhimlen över oss. Jag älskade verkligen att sitta här med honom. Få höra hans andetag och känna hans hjärta slå i takt med mitt. Det var som om vi var en person. Inte två.

Vi hade suttit där hela eftermiddagen och pratat om allt möjligt. Och vi hade nog suttit där ännu, om det inte varit för den råa eftermiddagskylan som hade rullat in över stranden. När vi tillslut hade lyckats slita oss ifrån varandra och släppt varandras händer började vi sakta men säkert cykla hemåt. Vi cyklade långsamt längs vägen. Träden runt om kring oss hade redan börjat tappa sina löv och hösten började sakta smyga sig på. Det var en vacker syn som fick mig att rysa till av välbehag. Jag älskade verkligen hösten. Det var något alldeles speciellt med den. Något mystiskt som väcker mig till liv. Något som får mig att aldrig vilja sluta mina ögon. Martin tittade på mig med sina stora underbara bruna ögon. Ögon som man varken kan eller vill sluta titta i. Ögon som döljer något men som man aldrig kan nå. En hemlighet långt där inne som inte vill omvandlas till ord......

Det var mina ord som jag har skrivit.
Men inget slåt markos dikter.
Hans ord når ända in i hjärtat på vilken person som helst.


Du ser mig, ler och då står tiden still.
Där finns en verklig kärlek,
varm ömhet
och dina ögon lovar mig trohet.
Jag känner lyckan av att finnas till.

Att få prata med dig,
Bara du och jag,
Utan att världen existerar.
Känna hur varje ord du säger sjunker in
Och får en helt ny innebörd


Du
När hjärtat har svalnat och morgonen gryr
När utsikten är urblekt och verkligheten styr
När drömmen har slocknat,
när varmt blivit kallt
Är du fortfarande den som är vackrast av allt
Dagsljus och insikt förvandlar dig ej
Du är alltid den som är vackrast för mig.


Hjärtat bultar på det ensamma livet ute i univerums mörka vrå,
väntar på sitt svar från din ljuva och vackra röst!
Ditt söta, vackra ansikte förvandlas till strålarsom lyser upp natten och dess onda tillhygge.


Aaaa, det är iaf några dikter som han har skrivit, så fina:D
Man blir så inspirerad av dem på något sätt =)

//Johhy


Kommentarer
Postat av: h0nung

ALLT var jättefint babe :D (LLLL)

2007-06-24 @ 00:40:40
URL: http://honeykohan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0