Ledighet, det du!

God kväll!
Sitter här och läser lite bloggar och håller på med maten!
Älsklingen sitter och käkar glass, före maten!

Idag har det varit en massa på jobbet, men det är dessa dagar man gillar!
Hatar att inte ha något att göra!
Vi ska ju som sagt flytta till sandared med jobbet!
Det ska bli skönt men ändå inte!
Längre till jobbet men lokalen är helt underbar jämfört med vad vi har nu!
Så nu måste jag köpa en bil!
Eller jag måste inte, men jag vill inte pendla hela tiden!
Jag blir galen på bussar!
Nu när man haft körkort länge och haft tillgång till bil så blir
man deppig av att åka buss!

Nu har jag antagligen slutat på Verktygsboden för gott!
Men jag är deras nödperson om det verkligen skulle köra ihop sig någon gång!
Det har jag sagt att det går bra att ringa mig då!
Men förhoppningsvis blir det inte så ofta!

På torsdag är vi lediga och jag vet inte om jag ska vara ledig på fredag också!
Men då måste jag jobba in det sen eller bara inte få betalt för den dagen!
Behöver ju gå och kolla min tå också, så funderar på att göra det på fredag!
Men jag ska kolla med jobbet först!
Sedan har jag bara 5 betalda semester dagar i sommar eftersom jag precis har börjat!
Får ta tre om jag vill. Men jag känner att jag vill ha min lön som den är!
Känns inte som om man har råd att bara få en halv lön!

Nu ska jag fixa med maten!
Ha en underbar kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0