Snöfritt

God Morgon!
Min vanliga runda skall inte promeneras idag.
Eftersom det är snö ute och jag har inga riktiga kläder
för det. Har inga vantar som jag kan ha på mig.
Jag hatar snö och jag fattar inte varför det skulle komma snö nu.
Jag ville att detta året skulle hålla sig snöfritt.

Idag är det tvättid, tråkigt, men måste göras.
Det är en del kläder som måste tvättas då vi
glömde tvåran tvättid förra veckan.

Igår kväll hade jag otur hela tiden.
Eller så var jag bara otroligt klumpig.
Skulle sätta upp en spegel på väggeni hallen.
När jag slår i specialpluggen så åker klockan
ner i köket, eftersom jag har bankat så hårt.
Jag skrek därefter helvete flera gånger.
Jag tror att det ska hjälpa och det hjälper väl i någon sekund.
Sen när jag går fram till klockan så är den gjord av glas.
Då blir det några mer ord av helvete och sedan är det bara att
ta fram dammsugaren. Jag kan inte fatta varför någon gör en klocka av glas.
Att dem inte sätter plexiglas på en klocka.
Jag blir ännu mer förbannad.
Sedan när det är klart så ska jag fixa till duken och ljusen på bordet.
Då välter jag såklart ut ljus dekorationen. Jag hade dekorerat med små
pärlor typ och det åker ner på golvet.
Jag skriker nu Faan för att jag är så förbannad.
Sopar upp det som är på golvet och sedan sopar jag med handen på
bordet.
Det skulle jag aldrig ha gjrot.
Då får jag självklart en glasflis i fingret.
Anledningen till detta är att jag la klockan påbordet och antagligen
fanns det lite glas kvar som hamnade på bordet.
Springer omkring som en galning och letar efter en pincett.
Jag hittar en och jag mår bra.
Sedan under kvällen tappade jag en glas, men som tur var
gick det inte sönder.
Det var min oturskväll.


Så Idag måste jag köpa en ny klocka.
Och så ska jag köpa en duk till köket också.
Faan, vad mycket man vill ha egentligen.
Detta är vad jag vill ha, ändå har jag köpt mycket av vad jag vill ha:

-Ny soffa
-Ny Tv-bänk
-Nytt köksbord och stolar
-Ny Tv
-Tavlor som jag ska hänga över sängen
-Nytt skoställ till hallen
-Ny hatthylla till hallen
-Hyllan till hallen som ni vet jag vill ha


Det är ju inga billiga grejer man vill ha heller.
Annars hade jag shoppat som en galning.
Men det gör jag emellanåt ändå...


//J

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha jag hade varit helt galen om det hänt mig, haha fan vad drygt!

2009-02-05 @ 19:03:11
URL: http://johannahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0