Min hälsosamma resa har börjat

God Morgon på er!
Sitter här och försöker äta upp min frukost.
Det är svårt på morgonen.
Plus att jag har börjat äta nyttigt nu.
Min hälsosamma resa har börjat.

Mum´s kompis C var hemma hos igår och berättade lite
om vad som är bra och inte, man vet ju en hel del,
men det är också mycket som inte hade en aning om.
Hon är en hälsocoach typ och eftersom mamma känner
henne så kom hon hem och hade lite egen coaching med
oss och pratade om mat och vad det gör mot kroppen.

Eftersom jag inte åt så många gånger om dagen innan så
så ska jag försöka äta minst 4 ggr om dagen.
Helst 6 ggr, beroende på när man går upp och så.
Men var 3:e timma är bra att äta sa hon.
Jag kommer känna mig tjock som en gris när jag stoppar i mig
all den maten, men tydligen kommer det inte bli så :S

Nee nu känner jag att det är jätte rörigt och ni kanske inte fattar någonting.
Men som grund för min hälsosamma resa är att jag ska minimera intaget av
kolhydrater, eller äta kolhydrater som är långsamma. Alltså ska jag inte äta
Bröd, pasta, potatis eller ris.
Men istället för dessa saker kan man äta bla quinoa, som är mycket proteinrikt
och har mycket näring i sig. Det är faktiskt gott har ätit det en massa gånger.
Det är mycket och jag har allt i huvudet. Så det kommer nog att gå bra.

Men jag ska försöka förklara detta bättre nästa gång.
Nu hinner jag inte eftersom jag måste städa.
T´s små kusiner kommer hit idag och stannar några nätter.


Min fukost som består av: Keso, björbär, solrosfrön och pumpa kärnor.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0