Shopping i höstväder

Idag är det ännu en perfekt höstdag.
Därför har jag varit ute, eller rättare sagt gick jag ner till knalleland och sedan shoppade.
Man kan ju faktiskt säga att man är ute då.
Man går ju mellan alla affärer?

Jaa igår var jag i Göteborg och skulle shoppa, men hittade inte så mycket.
Och det jag hittade lämnade jag tillbaka för att det antigen var för stort eller för att det inte var tillräckligt långt att bara ha leggnings under.
Då tänker ni säkert varför jag inte provade det i affären?
Jo det ska jag förklara för er mina kära läsare.
Det var alldeles för mycket folk och trånga affärer och
man orkar inte stå i provhyttskön (är det ens ett ord?) i hundra år,
därför tänkte  jag kan att jag köpa det och om det inte är bra kan jag lämna tillbaka det i Borås .
Visst är jag smart?
Och så sant som det var så var det fel på allt jag hade köpt utom två plagg.
Så det första jag gjorde när jag kom ner till knalle idag var att lämna tillbaka det jag inte ville ha.
Sedan började shoppingen i Borås.
Denna gången mer lyckat.
Först gick jag och mamma till intersport för att köpa skor till mig (träningsskor).
Jag hittade två stycken =)





Ett par inneskor...



Och ett par uteskor...



Men det slutar självklart inte här.
Jag och mamma fortsätte jakten i alla affärer.
Vi kom till lindex och där köpte jag strumpbyxor.
Men hade velat ha en grön tunika men fanns inte i min storlek.
Det var en tjej som också ville ha den och jag tror hon tog den storleken jag behövde före mig...
Sedan så gick vi vidare och jag köpte en tunika på Vero moda, den var brun.
Och jättefin.
Sedan köpte jag en vanlig vit långärmad tröja på H&M.
Så det var väl det hela.
Jag är nöjd med dagens shopping helt enkelt.

Sedan övningskörde jag med pappa, vi skulle hämta Ludde på flygplatsen.
Men han var inte där, för han skulle inte åka hem förrän imon.
Sussie hade nämligen sagt att att han skulle komma hem idag.
Men så var det icke.
Så det blev bara att köra hem igen.
Men det blev bra körning för mig iaf =)

Och nu sitter jag här och ska ringa älsklingen.
Ha det bra!

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0