Egoistisk?

God morgon kära läsare!
Jag måste direkt säga att jag inte hunnit ta kort på mina nya frisyr.
Eftersom vi fortfarande befinner oss mitt i morgonen i Borås.
Och plus att jag inte hunnit sminka mig.
För inget kort utan smink.
Så är det bara.

Jag hatar världen just nu.
Det finns verkligen inga jobb just nu.
Jag blir arg på allt och alla.
Jag vill bara få ett jobb, helst vill jag jobba som personlig assistent.
Men jag har ingen utbildning och det är ju inte alla som kräver det.
Men det är svårt.
Jag vill ju att det ska vara lätt.
Men har iaf sökt ett personlig assistent jobb idag.
Och det fanns två butiksjobb men bara timanstälning och jag vill inte ha det.
Jag vill ha hel/deltid. (Helst heltid)
Men vad ska man göra?
Vi är ju inne i en period där arbetslösheten ökar, det känns förjävligt.
För jag har utbildning, jag har gymnasieutbildning och jag får inget.
Det finns människor som inte har någon utbildning alls och dem får jobb.
Jag vill också ha jobb.
Det är orättvist.
Jag vet jag låter helt egoistisk.
Men någon gång måste man väl vara det?

Jag har tvättid kl 12.00.
Det ska väl inte bli dagens roligaste aktivitet.
Sen ska jag kanske åka och hälsa på sjuklingen.
Och förhoppningsvis övningsköra.
Har ju uppkörning snart.

Jag vill avsluta mitt inlägg med kort på en underbar liten tjej.
Jag har blivit kär, igen.

Cookie..



















//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0