Mycket påverkar hur man känner

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Fast jag har en massa saker inom mig som jag skulle kunna skriva om.
Jag vet bara inte i vilken ände jag ska börja.

Jag har i alla fall bestämt mig för att ta hand om mig själv lite mer.
Som att sköta min kropp så att den är i bra skick.
Detta ska jag göra för att må bättre och se bättre ut:
* Vara mer noga med mina tänder (använda munskölj och tandtråd)
* Sköta mina naglar så att dem inte är korta och fula.
* Äta sundare.
* Motionera mer.
* Sola, så jag får en fina färg på huden.
* Smörja in min kropp så att den blir len som en bäbis :p
* Hitta ett till jobb på sommaren.
* Komma iväg från borås och allt annat för en stund.
* Ha kul med mina vänner.
* Shoppa

Jag hoppas verkligen på att det blir bra väder imon.
Det känns som att man behöver det för att orka fortsätta kämpa med allting.
För vädret spelar faktiskt roll.
Det sitter ihop med vad man känner, det ögonen ser avgör känslorna också.
Alla sinnen sitter ihop med vad man känner inom sig, i hjärtat.
För vet ni vad, när jag känner en speciell doft, en parfym.
Så blir jag helt svag och stel i hela kroppen. Jag från ont i hjärtat och ramlar nästan till marken.
Men jag visar det inte. I alla fall försöker jag att hålla det för mig själv och inte visa vad jag egentligen känner när jag väl känner den doften. Man tror inte att man ska påverkas av en doft så starkt, men det gör man.
Man kopplar dofter till minnen. Minnen man inte alltid vill ha kvar, men som alltid finns där i bakhuvudet och som kommer fram när man antigen känner lukt av det, eller hör något, eller ser något, osv.

Vore det inte bättre om livet var lättare??
Fast vad skulle vi då göra?
Om allt var perfekt?
Då skulle vi väl inte heller varja nöjda.
Så vad får oss egentligen att bli riktigt nöjda.
Man strävar alltid efter något och när man nått det så är det något annat.
Men det kanske bara så som vi människor fungerar.

Anyways, orka skriva mer sååå...
Over and out
//Johhy


Kommentarer
Postat av: Malin

hehe om jag ska vara ärlig så tycker jag att den sista punkten på din lista verkar vara den roligaste :D hehe

2007-05-30 @ 22:44:29
URL: http://moonightqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0