The new life

Sheet, jag vill inte.
Jag vill verkligen inte.
Jag vill verkligen verkligen inte tillbaka till skolbänken igen.
Mitt sommarlov har gått alldeles för fort och utan händelser, typ =P
Men nu är det bara sista året kvar och sedan är man fri?
Shet vilken firhetskänsla jag fick i magen nu.
En blandning mellan pirrighet och lycka.
Men ändå, tänkt sedan när man gått klart det här året.
Då är man där, dit man alltid längtat till.
Vad händer sedan i livet.
Vad ska man se framemot då?
Vidare studier eller det man ska göra?
Jag menar jag ska ju jobba efter gymnasiet, jag vägrar att plugga vidare direkt.
Det kommer jag aldrig att palla.
Och därför ska jag inte göra det heller.
Jag ska ut och resa också, det har jag alltid velat göra, så det ska jag göra.
Men men framtiden är lite oviss just nu, men som tur är har jag 10 månader kvar i skolan och fundera och förändras och se vad jag vill göra.
Det är ganska bra det =)
Sheet, jag är en av dem som tar studenten nästa år.
Jag som har längtat så....
Lite skräckslagen är man väl, som du sa att du var Mirry och jag bara neee inte jag.
Men nu när jag verkligen tänker på det så är jag nog också det lite.
Det är konstigt hur saker och ting har blivit och hur det kommer bli.
Om någon frågar mig nu vad jag ska göra om ett år, kommer mitt svar vara vet ej.
Det är så mycket som händer runt omkring än, så man vet inte riktigt vart man hamnar tillslut.
På ett sätt är det bra, leva livet och ta dagarna som dem kommer.
Men å andra sidan tycker jag om när saker och ting är planerat, det är liksom jag på något sätt.
Då vet man att man alltid har något att göra.
Fast att ta en dag i taget är ett äventyr och roligt på något sätt.
Så där står jag delad i hur jag vill leva framöver, eller rättare sagt när skolan tar slut och jag har tagit studenten.
Nej nog om grubblande över detta om framtiden, det gör mig förvirrad och fundersam och lite orolig.
Därför sätter vi punkt för idag med den diskussionen =P

Iaf så börjar jag skolan på Onsdag och NY KLASS.
Känns pirrigt och nervöst, fast jag vet ju vem människorna är men jag känner dem inte så som jag känner min gamla klass. Vill verkligen gå kvar i den klassen, gillade verkligen våran sammanhållning =)
Men men nya tag är det som gäller.
Och jag ska inte lova detta år att göra bättre ifrån mig och får bättre betyg för jag kommer ändå inte att hålla det så det är ingen ide att lova något som man inte kan leva upp till eller hålla.
Såhär med avsäger jag mig den biten. I´m free =P
Haha.
Nej, nu ska det bli fokus på en massa andra saker i mitt liv.
Alltså självklart ska jag sköta skolan, men jag vill att mitt liv ska vara mer än att bara plugga.
Det blir så deppigt och tråkigt i längden.
Mitt nya liv ska börja här och nu.
Jag ska tänka mer på mig själv.
Jag ska bli en sundare människa.
Jag ska ha så kul som möjligt under sista året i skolan.
Jag ska göra allt som jag vill och ingen kan stoppa mig =P
Jag ska helt enkelt bara njuta av livet så som jag vill ha det =D
Och det bästa av allt är att INGEN kan stoppa mig, hoppas jag =P

Nej nu ska jag sluta babbla, ska upp och jobba imon, sista dagen på sommarlovet.
Men det ska bli bra ändå, tänk pengar =P
Ha det gött
//Johhy
;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0