Hur är det?

Att en fråga som "hur är det"? skulle vara så svårt att svara på visste jag inte.
I och med att folk frågar så måste man tänka på hur man mår, vilket ibland bara kan vara jobbigt.
Och speciellt när man vet att man inte mår så bra och dessutom måste tänka på det då.
Eftersom personen har ställt frågan och uppenbarligen vill veta hur man mår.
Eller så frågar dem bara som en vanlig rutin fråga för att dem inte har något annat att säga?
Och ibland är detta jätte jobbigt för man vill inte tänka hur man mår utan bara leva utan att tänka.
Om ni förstår vad jag menar?
Så frågan "hur är det" är jobbig när man inte orka tänka på det. Men som sagt det är svårt för folk att veta att man mår skit om man inte frågar. Så det är en dum och jobbig fråga tycker jag. Men inte alltid. Haha jobbigt att diskutera med sig själv.

Idag är det utgång med tjejerna.
Det ska bli jättekul.
Ser verkligen fram emot det.




Lite kul

Kvinna ~35 med två barn kommer fram till kassan.
Kvinnan: En rakhyvel, tack.
Det manliga biträdet tar fram en rakhyvel som finns bakom kassan.
Biträdet: Det är en sån här med vibrator!
Kvinnan (förvånat): Är det en massagestav också?
Biträdet (försöker hålla sig för skratt): Nej du, sånt säljer vi inte här.
Kvinnan betalar och går iväg. När hon är utom synhåll brister biträdet och flera personer i kön ut i skratt.




Tjej 1 ~25: Men alltså, jag tycker att det är djurplågeri om man har katt när man knappt är hemma något!
Tjej 2 ~25: Nej men kolla, man kan liksom ha ett jättelångt snöre att sätta i kopplet, så kan den springa fritt om man har en jättestor tomt!
Tjej 3 ~25: Nej men då kommer den ju strypa sig själv!
Tjej 2: Nej, det kommer den ju inte!
Tjej 3: Jo, för kolla, den kan ju liksom typ gå runt en kruka, sen runt ett träd, och så bara: ?ööööh??
Tjej 2: Jamen, då är det ÖDET! Då FÅR den dö!




En Comviq-försäljare försöker att hejda en tjej ~20 med ett erbjudande.
Försäljaren: Hur mycket betalar du i månaden för dina samtal?
Tjejen: Inget!
Tjejen fortsätter att gå.
Försäljaren (ropar): Jo, men visst, klart att du betalar NÅGONTING!
Tjejen: Nä!
Försäljaren (går efter henne): Varför inte?
Tjej (skriker): DÄRFÖR ATT PAPPA BETALAR!




En pappa sitter bredvid sin tonårsdotter och diskuterar.
Pappan: Jag såg ju cigarettpaketet i din väska? Du ska inte röka.
Dottern: Det var inte mitt paket!
Pappan: Sluta ljug för mig, det luktar rök om dig nu också?
Dottern (nervöst): Jag ljuger inte, jag röker inte, jag hatar cigaretter!
Pappan (argt): Sluta ljug nu, uppträd moget och var ärlig mot mig. Om du inte är ärlig mot mig i fortsättningen drar jag in din veckopeng och du får inte följa med på klassresan i april. Nu kommer du vara helt ärlig mot mig nästa gång du öppnar munnen.
Dottern (uppkäftigt): Jag har rökt i över ett år, haft sex med fyra killar och har stulit en hundralapp av dig. Jag har också snattat godis!
Pappan blir helt tyst.
Dottern (pedagogiskt): Att jag gjort detta innebär inte att jag inte älskar dig, det är bara en del av tonårsupproret, att förbjuda mig att åka med på klassresan skulle säkert påverka mig negativt och vem vet vad som händer då, jag kanske blir en värdetransportrånare när jag blir äldre! Det vill du väl inte??
Pappan: Fyra killar?!
Dottern: Va?!
Pappan: FYRA killar?!
Dottern: Äh? släpp det!

Kommentarer
Postat av: Vicky

haha den sista var lite kul ;D och den andra också ;P blev det krogen ikväll lr? ^^

2007-04-08 @ 21:14:18
URL: http://vix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0