Grebbestad :)

Ja då har man varit i Grebbestad i några dagar och det har varit fantastiskt. Jag älskar att vara vid havet och speciellt i Grebbestad eftersom jag typ har vuxit upp med att åka dit varje sommar. det är verkligen en härlig stad/by eller vad man nu ska kalla det för.
Jag åkte dit med Pappa, Sussie och Marcus. Det var faktiskt riktigt mysigt:D.
Vägen dit var ganska lång, det tog nämligen tid eftersom vi hade med mina kusiners båt upp, så då får man inte köra så fort då kan polisen komma och ta en, hahaha :P
Så när man äntligen närmar sig så brukar man alltid se kyrktornet och det är verkligen en speciell känsla, man känner sig så himmla lycklig och så tänker man på alla minnen man har varit med om där uppe, något man sent kommer att glömma. Jag tror också att jag ska ta med min man och mina barn dit upp när jag har skaffat det, för det är en sån härlig stad :D

Men så när vi äntligen hade kommit fram till vårt boende så slängde vi in alla sakerna och gav oss ner till bryggan för att sitta där och njuta av den underbara eftermiddagen och kvällen, fast det blev ju lite för varmt men vi överlevde.

Nästa dag så tog vi självklart ner båten till några båt platser och sjö satte den, sedan bar det av ut i havet på jakt efter en perfekt ö att vara på. Det var lite problem att hitta någonstans att vara, alla öar var över fulla med männsikor och det är inget roligt att ligga och knö med andra, men till slut hittade vi våran egna lilla ö att vara på, vi var helt själva, PERFEKT:D Vi solade, löste korsord, läste och fiskade krabbor. Det blev inget bad eftersom att det blåste så mkt så det var inte så lockande att bada.
Det där med att vi fiskade krabbor det var inte allt. vi tänkte att vi skulle ha krabb race. Alla tog var sin krabba och den krabban som kom ner till vattnet först vann, men tyvärr blev det inte så underhållande som vi trodde det skulle bli. Min krabba spelade död och kom inte så långt och de andra krabborna fastnade i tången, så det blev inte så lyckat men vi hade kul i alla fall och det är väl det som är det viktigaste :)
På väg hem från ön passade vi på att fiska lite och vi fick några makrillar men dem var så små så vi släppte tillbaka dem ut i det stora havet igen, vi tänkte att det kunde växa till sig lite och sen kan vi fiska upp dem, haha:P Senare på kvällen var alla precis slut och vi somnade ganska tidigt och sov en stillsam natt, i alla fall jag :)

Nästa dag (Måndag) blåste det så mkt att vi inte kunde åka ut med båten (15 m/s) så vi åkte till strömstad och kollade runt lite inget speciellet:P


På Tisdag blev det kanon väder och ut med båden bar det av. Vi åkte till Nakenön som jag kallar den, eftersom att en gång så låg det en gammal gubbe och solade näck, jätte äckligt var det. Vi var där en liten del av dagen sen tyckte Marcus det var tråkigt eftersom man inte kunde fiska krabbor så då bar det av till hoppön och där var det perfekt eftersom dem som låg där precis skulle åka därifrån så vi fick vår vanliga plats som vi kunde ligga på:D och så fiskade vi krabbor såklart och jag gjorde det hemtrevligt för krabborna när dem väl hade blivit fångade och låg i våran hink. Sedan när vi skulle åka hem så fiskade vi makrill och fick 4 st och dem tog vi hem. Sussie fick de 2 största, jag tror pappa kände sig lite underlägsen, hahahah:P och så bajsade fisken i båten och det var lite äckligt, men jag är van det brukar ju hända och som tur var var det inte jag som var tvugen att ta bort det:D:D:D Tiden gick och klockan blev mycket så vi åkte in till land igen och lagade en god middag och efter det sten somnade jag och sov hela natten, det var hur gött som helst.

Och Onsdag så åkte jag hem och jag ville inte men var tvugen eftersom jag ska åka till Mallorca på Fredag (21/7 :D:D) det var skit tråkigt att åka tåg och buss:( och jag saknar pappa och grebbestad :'( men jag ska komma nästa år igen och sola och bada ocg bara ha det härligt där.....

men men jag ska nog sova nu klockan är ganska mkt och jag ska upp tidigt imon och tvätta,SUUUG...hehe:P men men ha det bäst allihopa


MVH
Johanna :):):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0