Journalist för en vecka

Tiden räcker knappt till inför den stora högtiden, nämligen julafton. Människor blir allt mer virriga ju närmare vi kommer den stora dagen. Men varför detta? Varför alla dessa förberedelser för en ynka dag, det finns ju trots allt 364 andra dagar och det kan väl vara minst lika speciella? Jag har aldrig riktigt förstått det och kommer kanske aldrig göra det heller, men man kan väl ge det en chans i alla fall.
Det springs på stan kord och tvärs. Och sterssiga människor blir allt mer hysteriska för var dag som går. För att hitta den perfekta julklappen är det ultimata här i världen nu för tiden. Men vad har hänt med att vara med familjen, räknas inte det längre? Barnen blir ledsna och arga om dem inte får vad som står på deras önskelista, det kallas bortskömd. Vi borde inte ha tagit denna tradition med julklappar så hårt, då hade vi aldrig hamnat i detta såkallade dilema idag.

Men nog om julen, jag orkar inte skriva mer om det eftersom det är inte som intresserar mig mest. Det som däremot gör det är detta hysteriska väder som hela tiden ändras. Jag är trött på regn men jag vill inte heller att det ska bli snö. Det ska bara vara lite kyligt så att man behöver ta på sig mössa och vantar och kunna klara sig till busshållsplatsen levande.

Men det var inte riktigt vädret jag ville ta upp heller utan att det var ett tag sedan jag bloggade. Ärligt talat så har jag inte orkat, det är inte det första jag tänker på när jag har fullt med tankar i min lilla hjärna, haha:P
Men jag ska säga er en sak, jag försökte faktiskt blogga häromdagen om min pågående vecka på BT, men såklart så funkade inte servern på bloggen, så det fick lov att vänta till idag. (hoppas verkligen att det publiceras denna gången).
Men åter till det intressanta som jag tog upp, nämligen praktiken på BT. Jag är denna vecka och praktiserar som en journalist, och det är verkligen super kul :D Jag och min kollega Linn har skrivit en artikel om en tjej som ska studera på college utomlands till hösten. Och sedan har vi kompliterat med frågor på stan och en liten fakta del, och det ser lovade ut, åtminstonde tror jag det :D

Men men nu är det lägg dags, ska upp tidigt imon redan kl 7 :/

Ha en trevligt natt
//Johhy
 Passar jag som journalist eller? :P


Kommentarer
Postat av: Honey

vad rooooligt

2006-12-15 @ 16:10:50
URL: http://honeykohan.blogg.se
Postat av: Vicky

;D men lamm stavas inte med två m :( hahah ;P

2006-12-19 @ 18:37:08
Postat av: johanna

Inte mitt fel...:'(

2006-12-22 @ 16:59:25
URL: http://johhy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0